Digitální transformace v retailu spočívá ve zlepšování zákaznické zkušenosti a podpoře růstu podnikání pomocí technologií. Lidé se stále více přesouvají do online prostředí, ale zároveň jim často chybí lidský kontakt. Proto je našim prvním tipem skloubit e-shop a kamenné prodejny.
Strategie BOPIS aneb výdejní místo
To jde například pomocí strategie BOPIS, tedy „Buy Online, Pick up In Store“. V praxi se jedná o vyzvednutí objednávek z e-shopu na fyzické pobočce. Tato služba je zákazníky velmi oblíbená, protože díky ní ušetří náklady za dopravu a zároveň si mohou balíček pohodlně vyzvednout bez nekonečného čekání na poště.
Ideální je, pokud se v obchodě vyzvedává zboží přímo z vašeho e-shopu. Výhodné pro vás bude i pokud přidáte do obchodu výdejní místo pro službu třetí strany. Vezměte si, jak moc je populární Zásilkovna nebo Balíkovna. Díky zavedení výdejního místa do své prodejny přilákáte více lidí, kteří u vás při návštěvě rovnou něco nakoupí.
Strategie BOPIS
Pro retail marketing je výhodná hned z několika důvodů:
- Díky e-shopu oslovíte větší počet zákazníků, kteří okolo vašeho obchodu třeba běžně nechodí, ale zároveň ho nemají daleko.
- Vyzvednutím na prodejně ušetříte náklady za dopravce třetí strany. Zboží buď už na prodejně máte, nebo vám ho skladníci doručí s běžnou dodávkou zboží ze skladu.
- Podpoříte prodeje v kamenné pobočce. Podle studií si 50 % zákazníků, kteří si jdou vyzvednout zboží na pobočku, zároveň koupí něco dalšího.
Online retail marketing
V rámci digitální transformace retailu určitě nelze vynechat marketing. Nejen, že se vám otvírá celá řada nových možností, jak můžete zákazníky oslovit online – ať už je lákáte do kamenné pobočky nebo do e-shopu – ale můžete i snadno analyzovat data z vašich kampaní, upravovat tak na základě jejich výsledků svou marketingovou strategii a získat více zákazníků.
Dále můžete například segmentovat své zákazníky a vytvářet personalizované a cílené marketingové kampaně pomocí technologií, jako je třeba CRM. Pokud třeba prodáváte sportovní potřeby, dokážete na základě nákupního chování cílit zvlášť na cyklisty, snowboardisty nebo fotbalisty a nabízet jim relevantní produkty, které je zaujmou.
Otevřou se vám také nové možnosti komunikace se zákazníky. Díky kombinaci kamenných prodejen a online kanálů budete mít slušnou multichannel základnu, která vám pomůže oslovovat zákazníky na co nejvíce místech a komunikovat s nimi na všech platformách.
Tip: Přečtěte si, proč byste neměli být v oblasti IT konzervativní.
Přehlednější řízení podniku
Snazší růst podnikání
Při otevírání nových poboček a práci na projektech napříč firmou vám ohromně pomůže cloud. Do něj můžete ukládat všechna data, které potřebujete sdílet se svými kolegy a oni je budou moci snadno zobrazit bez ohledu na jejich lokalitu, bez nutnosti si něco sáhodlouze přeposílat e-maily.
V cloudu také rozběhnete aplikace jako třeba zmíněný CRM systém či nástroje pro projekt management.
Tip: Pokud toho o cloudu chcete vědět více, odkážeme na náš předchozí článek, kde jsme jeho plusy vypisovali.
Digitalizujte a hotovo
Vykládat o výhodách digitalizace retailu je trochu jako vysvětlovat babičce, proč je fajn používat internet. Jinými slovy – výhod je tolik, že by vydaly na knihu. Vybrali jsme proto výše zmíněné oblasti, které vás mohou motivovat a vnuknout vám nápady, jakým směrem své podnikání směřovat. Klidně začněte pozvolna, ale začněte, jinak vás konkurence převálcuje. Každý větší maloobchodní řetězec je online a vy byste měli být taky.
Pokud nevíte, jak se do digitalizace pustit, abyste z ní měli co největší prospěch, kontaktujte nás a my vám rádi poradíme.