Digitální transformace retailu: odhalte, proč se vám vyplatí

Kamenným obchodům určitě neodzvonilo, jen potřebují trochu změnit obchodní strategii a retail marketing. Proto jsme vypsali několik tipů, jak digitální transformaci využít a v čem vám především pomůže.
Digitální transformace retailu: odhalte, proč se vám vyplatí

Digitální transformace v retailu spočívá ve zlepšování zákaznické zkušenosti a podpoře růstu podnikání pomocí technologií. Lidé se stále více přesouvají do online prostředí, ale zároveň jim často chybí lidský kontakt. Proto je našim prvním tipem skloubit e-shop a kamenné prodejny

Strategie BOPIS aneb výdejní místo 

To jde například pomocí strategie BOPIS, tedy „Buy Online, Pick up In Store“. V praxi se jedná o vyzvednutí objednávek z e-shopu na fyzické pobočce. Tato služba je zákazníky velmi oblíbená, protože díky ní ušetří náklady za dopravu a zároveň si mohou balíček pohodlně vyzvednout bez nekonečného čekání na poště. 

Ideální je, pokud se v obchodě vyzvedává zboží přímo z vašeho e-shopu. Výhodné pro vás bude i pokud přidáte do obchodu výdejní místo pro službu třetí strany. Vezměte si, jak moc je populární Zásilkovna nebo Balíkovna. Díky zavedení výdejního místa do své prodejny přilákáte více lidí, kteří u vás při návštěvě rovnou něco nakoupí. 

Strategie BOPIS  

Pro retail marketing je výhodná hned z několika důvodů: 

  • Díky e-shopu oslovíte větší počet zákazníků, kteří okolo vašeho obchodu třeba běžně nechodí, ale zároveň ho nemají daleko. 
  • Vyzvednutím na prodejně ušetříte náklady za dopravce třetí strany. Zboží buď už na prodejně máte, nebo vám ho skladníci doručí s běžnou dodávkou zboží ze skladu. 
  • Podpoříte prodeje v kamenné pobočce. Podle studií si 50 % zákazníků, kteří si jdou vyzvednout zboží na pobočku, zároveň koupí něco dalšího. 

Online retail marketing 

V rámci digitální transformace retailu určitě nelze vynechat marketing. Nejen, že se vám otvírá celá řada nových možností, jak můžete zákazníky oslovit online – ať už je lákáte do kamenné pobočky nebo do e-shopu – ale můžete i snadno analyzovat data z vašich kampaní, upravovat tak na základě jejich výsledků svou marketingovou strategii a získat více zákazníků. 

Dále můžete například segmentovat své zákazníky a vytvářet personalizované a cílené marketingové kampaně pomocí technologií, jako je třeba CRM. Pokud třeba prodáváte sportovní potřeby, dokážete na základě nákupního chování cílit zvlášť na cyklisty, snowboardisty nebo fotbalisty a nabízet jim relevantní produkty, které je zaujmou. 

Otevřou se vám také nové možnosti komunikace se zákazníky. Díky kombinaci kamenných prodejen a online kanálů budete mít slušnou multichannel základnu, která vám pomůže oslovovat zákazníky na co nejvíce místech a komunikovat s nimi na všech platformách. 

Tip: Přečtěte si, proč byste neměli být v oblasti IT konzervativní

Přehlednější řízení podniku  

Digitální transformace v retailu pomáhá pochopitelně zvýšit i efektivitu provozu. Vhodný software vám umožní rychlé vyřizování objednávek, sledování stavu skladů, včasné doplňování zásob od dodavatelů i řízení logistiky. 
 
Pokud jste velká firma s rozvinutou vnitřní strukturou a mnoha pobočkami, můžete nasadit rovnou ERP systém, který vám umožní řídit firmu z jednoho místa.  
 
Jestliže máte hodně oddělení, týmů a zaměstnanců, kteří pracují na nejrůznějších projektech, budou vám neocenitelným pomocníkem nástroje pro řízení projektů, ve kterých můžete zaměstnancům přiřazovat úkoly, sledovat na čem pracují a lépe se orientovat ve stavu jednotlivých projektů. Tak snáze udržíte přehled nad děním v jednotlivých odděleních.  

Snazší růst podnikání 

Při otevírání nových poboček a práci na projektech napříč firmou vám ohromně pomůže cloud. Do něj můžete ukládat všechna data, které potřebujete sdílet se svými kolegy a oni je budou moci snadno zobrazit bez ohledu na jejich lokalitu, bez nutnosti si něco sáhodlouze přeposílat e-maily. 

V cloudu také rozběhnete aplikace jako třeba zmíněný CRM systém či nástroje pro projekt management.  

Tip: Pokud toho o cloudu chcete vědět více, odkážeme na náš předchozí článek, kde jsme jeho plusy vypisovali. 

Digitalizujte a hotovo 

Vykládat o výhodách digitalizace retailu je trochu jako vysvětlovat babičce, proč je fajn používat internet. Jinými slovy – výhod je tolik, že by vydaly na knihu. Vybrali jsme proto výše zmíněné oblasti, které vás mohou motivovat a vnuknout vám nápady, jakým směrem své podnikání směřovat. Klidně začněte pozvolna, ale začněte, jinak vás konkurence převálcuje. Každý větší maloobchodní řetězec je online a vy byste měli být taky.  

Pokud nevíte, jak se do digitalizace pustit, abyste z ní měli co největší prospěch, kontaktujte nás a my vám rádi poradíme. 

Řešení pro veřejný i komerční sektor

-
S námi už vám nikdo neohrozí data
-
S námi máte vždy IT náklady pod kontrolou
-
Dostupnost 24/7 a 100% zastupitelnost
-
Vstupní audit zdarma

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Máte-li nějaké dotazy, nechte nám na sebe kontakt. V pracovní době se vám nejpozději do 24 hodin ozveme. Pokud nemáte kontaktní formuláře rádi, kontaktujte nás na telefonním čísle: (+420) 270 002 811 nebo e-mailu: poptavky@totalservice.cz.
- Vaše data jsou chráněna.
Zaujal vás článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Buďte s námi ve spojení

-
TOTAL SERVICE a.s.

Metropolitan Building
U Uranie 954/18
170 00 Praha 7
-

Vzdálená podpora:

get.teamviewer.com/
totalservice