Big data analytika pomáhá navyšovat tržby i zajišťovat udržitelnější provoz

Jako největší dánský maloobchod se Salling Group spoléhá na datovou analytiku v reálném čase během provozu. S téměř 35% podílem na místním trhu je potřeba být neustále o krok před konkurencí a včasně reagovat na přání zákazníků. Big data pomáhá i se zefektňováním provozu a využití HPE GreenLake pomáhá společnosti denně ušetřit až 200 pracovních hodin. Skrze infrastrukturu sestavenou na míru se Salling Group daří omezovat i produkci odpadu.
Big data analytika pomáhá navyšovat tržby i zajišťovat udržitelnější provoz

HPE GreenLake přináší Salling Group například:

  • 40% zrychlení reportů point of sale
  • 200 hodin práce denně ušetřeno

Výnosy retailu ohrožuje řada faktorů

Moderní zákazník se už nezajímá jenom o cenu, kvalitu či dostupnost produktů, ale často přemýšlí i nad jeho ekologičností a udržitelností. Nových trendů v nakupování je však celá řada a výnosy maloobchodních sítí se mimo to musí zabývat tradičními problémy prodejců, jako je efektivita provozu, kazící se jídlo, slevové akce či rostoucí popularita online obchodů.

Všechny tyto výzvy směřují retail více a více do světa IT, které pomáhá překážky překonávat i skrze prediktivní analytiku. Díky ní obchodníci vědí, jaké zboží mají naskladnit v jakém množství, aby maximalizovali své tržby a získali stabilní cash flow. HPE pomáhá Saliing Group v téměř všech sférách jejího provozu. Využíváním big data se reporting point-of-sale zrychlil o 30–40 %, zamezilo se zbytečnému plýtvání a degradaci produktů, a provoz firmy se tak stal udržitelnější. Lepší plánování skrze HPE GreenLake přináší Salling Group úspory i z hlediska pracovní síly. Společnost denně ušetří až 200 pracovních hodin.

Opravdové „Big data“

Datové řešení HPE počítá s přibližně devíti miliony nákupy týdně, 1,4 miliony zákazníků denně, 105 kategoriemi produktů, obratem v hodnotě 57,5 miliard dánských korun a 1 467 obchody po celém Dánsku, Švédsku, Polsku a Německu. Salling Group k tomu zaměstnává přes 51 000 zaměstnanců, takže je termín „Big data“ v tomto případě skutečně přesný. Udržitelný byznys, dostupné obchody, rozmanitá nabídka, bezpečné pracovní podmínky a prostor pro další růst dodavatelů a partnerů jsou jen některými problémy, kterými se řetězec skrze své IT řešení zabývá.

Řídicí centrála obchodního impéria

Většina současných systémů si nedokáže operativně poradit s 50 TB objemem dat, který se každý měsíc rozrůstá o další 2 TB. Prediktivní analytika fungující v reálném čase je u systémů jako IBM Power nebo DB2 takřka nemožná. Okamžitě přenastavitelné kapacity cloudových úložišť či analytický software, který se sám učí rozpoznávat hrozby a varuje ještě dříve, než k nim dojde, poskytuje v takové kvalitě pouze HPE. „S HPE získáváme data a reporty mnohem rychleji, díky čemuž můžeme okamžitě provádět informovaná rozhodnutí,“ říká Alan Jensen, CIO Salling Group.

Prediktivní systémy pomáhají nejen při rozhodování o množství mléka na pultech jednotlivých systému, ale i při plánování nových poboček obchodů. Z předchozích zkušeností propojené sítě umí analytický systém předcházet mnohým hrozbám.

Vyšší zisky a menší ztráty

Díky systémům HPE jsou manažeři obchodů spadajících pod Salling Group detailně zjišťovat, o co měli jejich zákazníci v předchozím dni největší zájem. Okamžitě mají k dispozici přesné vyčerpávající a personalizované reporty, které jim pomáhají v rozhodování o doplňování zboží. Tímto způsobem se dá každý den zvyšovat spokojenost zákazníků a celkové výnosy obchodů a snižovat rizika kažení výrobků a produkce odpadů.

Díky produktům HPE byla Salling Group schopna odstranit řadu zdlouhavých každodenních procesů a nyní se může soustředit na svou expanzi a inovace.

HPE ve všech segmentech provozu

Salling Group využívá HPE Pointnext pro design, vývoj a implementaci svých služeb, HPE ConvergedSystem 500 pro integrovaná řešení včetně processingu, skladování a zálohy, HPE GreenLake Flex Capacity pro změny objemu kapacit a HPE Management Services pro aktivní řízení provozu.

Řešení pro veřejný i komerční sektor

-
S námi už vám nikdo neohrozí data
-
S námi máte vždy IT náklady pod kontrolou
-
Dostupnost 24/7 a 100% zastupitelnost
-
Vstupní audit zdarma

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Máte-li nějaké dotazy, nechte nám na sebe kontakt. V pracovní době se vám nejpozději do 24 hodin ozveme. Pokud nemáte kontaktní formuláře rádi, kontaktujte nás na telefonním čísle: (+420) 270 002 811 nebo e-mailu: poptavky@totalservice.cz.
- Vaše data jsou chráněna.
Zaujal vás článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Buďte s námi ve spojení

-
TOTAL SERVICE a.s.

Metropolitan Building
U Uranie 954/18
170 00 Praha 7
-

Vzdálená podpora:

get.teamviewer.com/
totalservice