Jak se mění IT outsourcing?

Provozuje vaše společnost vlastní IT oddělení, nebo jste se rozhodli v částečném či plném rozsahu pro IT outsourcing? A pokud ne, proč by pro vás mělo být výhodné outsourcovat vzdálenou správu serverů, service desk a další IT služby? A jaké jsou současné trendy, novinky a změny v oblasti outsourcingu IT – ceny, kvalita a rozsah služeb, dostupnost? Na to vše se zaměříme v následujícím textu.
Jak se mění IT outsourcing?

V obecné byznysové rovině se výrazem „outsourcing“ definuje vyčlenění určitých činností, které souvisejí s vaším podnikáním, a jejich smluvní svěření jiné společnosti (popř. osobě) – typicky specializované na danou činnost nebo proces. Můžeme tedy konstatovat, že outsourcing je jakousi novodobou dělbou práce mezi vaše interní zaměstnance a externisty najímané za smluvně definovaných a podchycených podmínek.

 

IT outsourcing a jeho specifika

Pro outsourcing IT platí v zásadě totéž, co jsme uvedli výše. Jde tedy o svěření péče neboli správy firemní výpočetní techniky do rukou externí specializované společnosti. Určitým specifikem, resp. podmnožinou outsourcingu IT, je potom tzv. bodyshopping, tedy smluvně omezený „pronájem“ služeb specialisty na příslušnou činnost, jako např. správa serveru nebo sítě atd. Ten je jasným současným trendem v oblasti outsourcování IT, nicméně nejde vždy o nejvýhodnější řešení z hlediska bezpečnosti a spolehlivosti.

Tip: Přečtěte si více o výhodách, a především rizicích IT bodyshoppingu.

Proč (a jak moc) se vyplatí outsourcing vašeho IT

Jednoduše řečeno: IT je specifický obor, který se vyvíjí tak závratným tempem, že klade extrémně vysoké nároky na lidské zdroje. Má-li být vaše firemní IT skutečně výkonné, efektivní, a především bezpečné, potřebujete špičkové specialisty. Takové, kteří by se vám zřejmě ekonomicky nevyplatili jako stálí interní zaměstnanci zejména kvůli:

  • naprosté nedostupnosti IT expertů na českém pracovním trhu,
  • extrémně vysokým mzdovým nákladům,
  • velmi vysokým nákladům na průběžná školení,
  • a nemožnosti specialistu plně časově vytížit (pokud se neřadíte mezi skutečně obří společnosti).

Na druhou stranu externí IT specialista sníží provozní náklady vaší společnosti, připraví vám optimální návrh sítě či architektury IT systémů, zajistí přesnější plánování, a hlavně má přístup k nejmodernějšímu technickému vybavení a zázemí. Profesionálové v oblasti IT outsourcingu obvykle poskytují garanci na snížení rizik ve formě SLA (Service Level Agreement) kontraktu, kde jsou předem nastavená pravidla spolupráce a sankce za jejich porušení jdoucí na vrub poskytovateli.

Kolik prostředků vám outsourcing IT asi tak ušetří? Podle mezinárodních průzkumů dat vyplývá, že IT outsourcing firmám šetří přibližně 15 % nákladů (přesný údaj se pochopitelně liší v závislosti na velikosti společnosti, rozsahu outsourcingu atd). A jak to vypadá s IT outsourcingem v Česku? Neodborné interní IT služby stojí české společnosti i statisíce ročně (díky zvýšenému riziku nedostupnosti nebo ztrátě dat). Na druhou stranu vám po převzetí IT do rukou profesionálů mohou klesnout vaše náklady na IT až o fantastických 25 %.

Jaký je současný pohled na IT outsourcing v českém prostředí

Z předchozího jasně vyplývá, že největší motivací společností pro outsourcování IT byly především náklady. Průběhem času se ale ukázalo, že mezi ještě zásadnějšími faktory patří nastavení procesů a jednodušší přístup k know-how.

V současné době je však největším motivátorem velmi neuspokojivá situace na trhu práce spočívající v naprostém nedostatku lidských zdrojů. Je to právě nahrazení silně nedostatkových certifikovaných IT odborníků, které české společnosti uvádějí jako primární důvod rozhodnutí pro IT outsourcing.

Profesionální společnosti, které se primárně zabývají poskytováním IT služeb, však mají výrazně jednodušší situaci v případě potřeby nalézt na trhu práce další specialisty, a navíc vždy disponují rezervou v časových kapacitách svých specialistů. Toho mohou firmy využít a outsourcovat oblasti, kde je nedostatek specialistů trápí nejvíce.

 

A přesně to platí i pro TOTAL SERVICE – máme k dispozici 100% zastupitelné špičkové odborníky dostupné 24/7 a garantujeme vám kvalitu dodávaných služeb formou SLA. Nezáleží na tom, jestli jste malá firma, nadnárodní korporace nebo státní organizace. Ozvěte se nám a starosti s IT nechte na nás.

Řešení pro veřejný i komerční sektor

-
S námi už vám nikdo neohrozí data
-
S námi máte vždy IT náklady pod kontrolou
-
Dostupnost 24/7 a 100% zastupitelnost
-
Vstupní audit zdarma

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Máte-li nějaké dotazy, nechte nám na sebe kontakt. V pracovní době se vám nejpozději do 24 hodin ozveme. Pokud nemáte kontaktní formuláře rádi, kontaktujte nás na telefonním čísle: (+420) 270 002 811 nebo e-mailu: poptavky@totalservice.cz.
- Vaše data jsou chráněna.
Zaujal vás článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Buďte s námi ve spojení

-
TOTAL SERVICE a.s.

Metropolitan Building
U Uranie 954/18
170 00 Praha 7
-

Vzdálená podpora:

get.teamviewer.com/
totalservice