Kdo je BIS Czech a s jaké problémy potřebovala vyřešit?
Firma BIS Czech je součástí nadnárodní skupiny DiM (Deutsche Invest Mittelstand). DiM je německá investiční společnost se zaměřením na malé a střední firmy v regionu Evropy. BIS Czech zaměstnává více než 700 kmenových zaměstnanců a její roční obrat převyšuje 1,5 miliardy Kč.
Společnost nabízí komplexní služby v nejrůznějších průmyslových oborech, největší zkušenosti a reference má zejména v chemickém, energetickém, teplárenském, plynárenském průmyslu a příbuzných odvětvích. BIS Czech zajišťuje pestré portfolio služeb pokrývající celé spektrum životního cyklu výrobních celků zařízení – od přípravné fáze, konstrukce, přes výrobu strojních částí, uvedení do provozu až po dlouhodobou komplexní údržbu a modernizaci.
BIS Czech dlouhodobě řešila potíže s necentralizovaným nákupem ICT služeb a technologií, s jejich vhodností a cenami. Z toho důvodu se na nás firma obrátila, abychom jí pomohli s nákupem ICT technologií a doporučili vhodné, praxí a výrobci ověřené produkty.
Jak jsme BIS Czech pomohli?
Nejprve jsme s klientem na předrealizačním jednání definovali specifika, od kterých se následně odvíjela naše spolupráce. V případě společnosti BIS Czech se jednalo o nutnost řešit budoucí dodávky hardwaru a softwaru v rámci nového vztahu s poskytovatelem ICT služeb a s maximálním možným přihlédnutím k potřebám klienta, zejména k centralizaci prostředí v rámci BIS Group.
Proces příprav a voleb byl vždy závislý od konkrétní oblasti a dostupných možností pro danou technologii. Harmonogram činností byl ale vždy totožný:
- Audit současného stavu, který zahrnoval zohlednění aktuálních požadavků a potřeb klienta, následovalo rozpočtování.
- Výběr vhodných technologií, kdy jsme klientovi navrhli ověřené produkty s ohledem na potřeby zjištěné v předchozím kroku.
- Cenové a nabídkové porovnání, po kterém následovalo potvrzení vhodnosti naší nabídky a její odsouhlasení klientem.
- Realizace dodávek dle stanoveného plánu upgradu a rozpočtu.
Výběr vhodné technologie a případné sestavení ceníků je vždy procesem s různými rozsahy od jednotek dní, až po týdny. Přesto se nám podařilo veškeré projekty dodávek ICT technologií realizovat v souladu se stanoveným harmonogramem pro daný projekt (docházelo pouze k minimálním prodlevám způsobeným zejména nedostupností položek vzhledem k povaze převzetí dodávek).
Jaké jsou konkrétní výsledky?
Díky spolupráci s TOTAL SERVICE získala společnost BIS Czech garanci projektových cen dodávek, a tedy výrazně zajímavějších cen oproti běžnému trhu. Výsledkem je tedy finanční úspora. Dále můžeme mluvit o úspoře časové a procesní – veškerý nákup ICT je centrální, stejně jako záruční i pozáruční servis. Díky TOTAL SERVICE vše probíhá na jediném kontaktním místě. Nezanedbatelnou výhodou je rovněž dlouhodobé zajištění standardů pro budoucí nákupy ICT.
Jak vypadá naše spolupráce v současnosti?
U společnosti BIS Czech provádíme centrální nákup IT zařízení i v současnosti a dodáváme ICT vybavení dle operativních dohod. Vzájemná spolupráce úspěšně pokračuje k oboustranné spokojenosti klienta i nás už po dobu pěti let.
„Odpadly neefektivní procesy neustálého přezkoumávání aktuálních poměrů na ICT trhu a zjišťování vhodnosti odebíraných technologií. Centralizací nákupu a outsourcováním souvisejících činností se podařilo dosáhnout významných úspor, což ze své pozice vnímám jako jednoznačnou prioritu,“ uvádí ke spolupráci s TOTAL SERVICE Petr Stiebitz, finanční ředitel skupiny BIS.