Safetica – kybernetická ochrana před vnitřními hrozbami

Kybernetickou bezpečnost snadno naruší technické selhání, ale také lidská chyba či úmyslný útok. Ten však nemusí přijít pouze zvenčí, ale také zevnitř společnosti.
Safetica – kybernetická ochrana před vnitřními hrozbami

Podle analytiků se s postupující digitalizací a přesunem do cloudu stávají vnitřní hrozby stále zásadnějším problémem. Tyto potenciální hrozby vycházejí od lidí, kteří mají přístup k firemním datům.

K únikům dochází… pravděpodobně i u vás!

Víte, že podle americké Národní aliance pro kybernetickou bezpečnost po závažném úniku dat ukončí svoji činnost až 60 % malých firem? K úniku dat přitom dochází až u 85 % společností. Z těchto uniklých dat potom 80 % tvoří citlivá data jako jsou osobní údaje. Formy úniků se různí. Jedná se o odcizené notebooky s firemními soubory, e-maily odeslané konkurenci nebo odchody zaměstnanců s databázemi klientů či know-how na flash discích.

Ze strany zaměstnanců přitom nemusí jít pouze o nekalé úmysly, ale i běžné lidské chyby nebo opomenutí. Určitou ekonomickou formou vnitřní digitální hrozby může být i neefektivní chování zaměstnanců, jako je např. nadměrné trávení pracovní doby brouzdáním po internetu.

Nastavení bezpečnostní politiky nestačí

Mnoho společností má zpracované bezpečnostní politiky a zásady. To je určitě správné, nicméně nedostatečné. Ani důkladným a pravidelným proškolováním zaměstnanců nezaručíte, že budou pracovníci bezpečnostní politiky a zásady bezchybně ovládat a jednat v souladu s těmito politikami. Zvláště pak v případě nekalých úmyslů.

Skutečně efektivní vynucování bezpečnostních politik zaručí až Data Loss Prevention (DLP) řešení. Jedná se o software, který ochrání vaše data vynucováním dodržování bezpečnostních pravidel. Současně poskytuje přehled o souvisejících bezpečnostních incidentech i chování uživatelů. Jaké jsou největší přínosy DLP pro vaši firmu?

  • Ochrání před odesíláním citlivých dat e-mailem nebo na cloud.

  • Ochrání před kopírováním citlivých dat na nepovolená externí zařízení (USB pevné disky, flash disky apod.).

  • Ochrání před ztrátou dat při odcizení nebo ztrátě mobilního zařízení.

  • Monitoruje využívání firemního tisku a návštěvnost webových stránek během pracovní doby, a to i na home-office.

Tip: přečtěte si více o tom, jakou cenu mají uniklá data.

Safetica jako nástroj zajištění kybernetické bezpečnosti

Příkladem DLP řešení jsou produkty společnosti Safetica. Mezi její partnery se řadí globální výrobci antivirových aplikací a systémoví integrátoři. O tom svědčí podpora všech koncových zařízení a všech hlavních operačních systémů i cloudu. Samozřejmostí je integrace s Microsoft 365, SIEM systémy a se síťovým zabezpečením vašeho IT prostředí. Safetica své produkty nabízí ve více než 50 zemích světa, a to včetně technické podpory.

Analýza bezpečnosti práce s daty a následný report

Nabízíme vám nasazení DLP Safetica v režimu „proof of concept“. Jedná se o zkušební měsíční provoz, během kterého provádíme měření a sběr dat. Po jeho ukončení uspořádáme společnou schůzku, kde detailně probereme zjištěné výsledky a domluvíme se na dalším postupu, který povede k dokonalému zabezpečení vašich dat.

Safetica pak může ve vaší společnosti zajišťovat např. tyto konkrétní funkce:

  • blokace tisku citlivých souborů

  • blokace kopírování na neautorizovaná externí zařízení

  • blokace odesílání zpráv na externí e-mailové účty

  • blokace pořizování snímků obrazovky nebo nahrávání na web

  • přesouvání souborů pouze předdefinovanými způsoby

  • záznam činnosti uživatelů

  • okamžité informování vedení v případě bezpečnostního incidentu

  • zasílání týdenních reportů o uživatelské činnosti na internetu, používání aplikací, tisku dokumentů a životních cyklech souborů

Nečekejte, až vaši kybernetickou bezpečnost „otestuje“ některý z nespokojených či nepozorných zaměstnanců. Ozvěte se nám a domluvte si nasazení DLP systému Safetica ještě dnes.

Řešení pro veřejný i komerční sektor

-
S námi už vám nikdo neohrozí data
-
S námi máte vždy IT náklady pod kontrolou
-
Dostupnost 24/7 a 100% zastupitelnost
-
Vstupní audit zdarma

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Máte-li nějaké dotazy, nechte nám na sebe kontakt. V pracovní době se vám nejpozději do 24 hodin ozveme. Pokud nemáte kontaktní formuláře rádi, kontaktujte nás na telefonním čísle: (+420) 270 002 811 nebo e-mailu: poptavky@totalservice.cz.
- Vaše data jsou chráněna.
Zaujal vás článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Buďte s námi ve spojení

-
TOTAL SERVICE a.s.

Metropolitan Building
U Uranie 954/18
170 00 Praha 7
-

Vzdálená podpora:

get.teamviewer.com/
totalservice