Proč mít nebo nemít ve firmě vlastního IT specialistu

Zajistit, aby firemní IT technologie skutečně dobře fungovaly, je výzva. IT specialisté jsou totiž nedostatkovým zbožím, na které společnosti stojí dlouhé fronty. To samozřejmě staví experty do skvělé vyjednávací pozice, a tak se pro mnohé firmy stávají nedostižným luxusem. V dnešním článku budeme hledat odpověď na otázku, jestli je skutečně nutné hnát se za vlastním IT specialistou, nebo se firmám vyplatí IT řešení outsourcovat.
Proč mít nebo nemít ve firmě vlastního IT specialistu

Outsourcing ICT: ano, či ne? 

Firmám chybí IT specialisté. S rozvojem moderních technologií se tato profese stala jednou z nejžádanějších, a tak není divu, že se firmy předhánějí v tom, která z nich vytvoří lepší náborovou kampaň. 

Co ale mohou dělat menší a střední podniky, které na chod svého IT nemohou vynaložit takové sumy jako mezinárodní korporátní společnosti? Odpovědí je outsourcing, který se stává i v našich končinách oblíbenou formou zajištění efektivního fungování ICT. 

Outsourcing se nemusí nutně týkat jen oblasti IT, a proto se ustálilo anglické označení Application Management Outsourcing (AMO), které v překladu znamená přenechání péče o firemní systémy externímu dodavateli. 

Výhody interního IT specialisty 

Jednou z hlavních výhod interního IT specialisty je jeho znalost firemních procesů. Firma dokonale rozumí vlastnímu systému a drží krok s technologickým vývojem. Nemůže tak dojít ke ztrátě klíčových znalostí a kompetencí, jak by tomu mohlo být v případě, kdy je služba IT outsourcována. 

Firmy jistě ocení i fakt, že experta, který jejich IT spravuje, osobně znají, a tak nejsou závislé na externím dodavateli a informacích, jaké se jim rozhodne předat. Pro společnosti, které se v oblasti IT neorientují, přibývá riziko, že nedokáží definovat své skutečné potřeby a ani neznají možná řešení. Tato starost odpadá v případě interního experta, který se v problematice orientuje a bude tak přesně vědět, co firma potřebuje pro své efektivní fungování. 

Posledním benefitem, který jistě stojí za zmínku, je menší riziko úniku dat. Mnohé společnosti se ze zcela pochopitelných důvodů obávají prozrazení svých obchodních tajemství. Tato obava plyne ze skutečnosti, že se outsourcer může starat o IT různých firem, které si vzájemně konkurují. 

Výhody outsourcingu ICT služeb 

Jedním z hlavních důvodů, ale jistě ne jediným, proč se firma rozhodne pro outsourcing svého IT, je levnější řešení. Díky externímu dodavateli vám odpadají náklady spojené s náborem specialistů, školením, vývojem řešení, implementací i údržbou. S tím souvisí i fakt, že si vybrané řešení pouze pronajímáte, tudíž nekupujete složité systémy, hardware ani software. Outsourcingové společnosti již vše potřebné vlastní a vám to poskytují za úplatu v rámci nabízeného řešení. 

Firmám se od externího dodavatele dostává vysoké kvality řešení. IT služby jsou totiž jádrem jeho podnikání, a proto neustále sleduje trendy a inovace. Investuje peníze do svých programů i zaměstnanců. Firma se díky tomu může plně soustředit na vlastní podnikatelské cíle, protože starosti o podnikové IT nejsou na jejích bedrech. 

Řešení outsourcera poroste spolu s vámi. Počítá se totiž s tím, že se vaše potřeby budou v čase měnit. Je běžné, že vám externí dodavatel nabídne řešení, které by vás ani nenapadlo. Na rozdíl od interních zaměstnanců si totiž udržuje odstup, a tak vám na konkrétní problematiku nabídne vždy nový pohled. 

Mezi další výhody patří snížení rizik výpadků a havárií informačních systémů a technologií. Elegantně také vyřešíte problém nedostatku IT specialistů a uvolníte ruce svému vedení, které by se muselo na pravidelné bázi zaobírat otázkou fungování interního IT oddělení. 

Outsourcujte své IT technologie na spolehlivého obchodního partnera 

Odborníci v TOTAL SERVICE se denně starají o informační a komunikační technologie u více než 150 zákazníků veřejného i komerčního sektoru. 

Kontaktujte nás a my pro vás navrhneme IT řešení, na které se budete moci spolehnout za každé situace. 

Zaujal vás článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Řešení pro veřejný i komerční sektor

-
S námi už vám nikdo neohrozí data
-
S námi máte vždy IT náklady pod kontrolou
-
Dostupnost 24/7 a 100% zastupitelnost
-
Vstupní audit zdarma

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Zanechte nám na sebe kontakt. V pracovní době se vám nejpozději do 24 hodin ozveme. Pokud nemáte kontaktní formuláře rádi, ozvěte se nám na telefonní číslo (+420) 270 002 811 nebo poptavky@totalservice.cz.
- Vaše data jsou chráněna.

Buďte s námi ve spojení

-
TOTAL SERVICE a.s.

Metropolitan Building
U Uranie 954/18
170 00 Praha 7
-

Vzdálená podpora:

get.teamviewer.com/
totalservice
-

Recepce:
(+420) 270 002 811

Hot-line 24/7/365
(+420) 270 002 800