Lukáš Materna: přizpůsobujeme procesy zákazníkovi, ne zákazníka procesům

Neustálé zlepšování dodávaných služeb je denním chlebem šéfa oddělení projektového řízení TOTAL SERVICE. Co ho na práci nejvíce naplňuje a na co je za svoji kariéru hrdý, prozradil v rozhovoru Lukáš Materna.
Lukáš Materna: přizpůsobujeme procesy zákazníkovi, ne zákazníka procesům

Jak dlouho v TOTAL SERVICE pracuješ a v jakém oddělení?

Ve firmě pracuji od roku 2015. Nastupoval jsem do technického oddělení infrastruktury jako technik senior se specializací na prostředí MS Windows a virtualizaci. V této pozici jsem se prováděl různé odborné technické činnosti, ale dostal jsem se také k realizaci různých projektů. Po zhruba dvou letech v této pozici jsem se začal více specializovat na samotné vedení projektů. V roce 2019 jsme vybudovali samostatné projektové oddělení, kde jsem začal působit jako vedoucí a začal jsem budovat svůj tým.

 

Co je hlavním cílem a náplní tvé pozice?

Vedení projektového týmu, řízení projektů a neustálé zlepšování našich dodávaných služeb.  

 

Můžeš nám jednoduše shrnout, jakým směrem se projektové řízení v IT posouvá? Co je trendem? Nebo co se mění?

V dnešní zvláštní době se projektové řízení začíná spíše posouvat do řízení krizového, jelikož dodávky hardware většinou váznou a je nutné vždy s tímto rizikem počítat. V současnosti je nedílnou součástí projektů detailní registr rizik, který by měl obsáhnout všechny potencionální problémy a snížit jejich dopad na realizaci projektu.
Jinak si myslím, že v obecné rovině se trendy v projektovém řízení až tolik nemění. Sami zákazníci ale přichází na to, že kvalitně řízený projekt je výhodný především pro ně samotné – díky tomu přesně vědí, co a kdy dostanou.  

 

Umíš popsat, v čem se TOTAL SERVICE podle tebe liší od své konkurence?

V čem je projektové řízení v TOTAL SERVICE jiné než u konkurence? I když máme fungující procesy projektového řízení a projekty řídíme podle metodik, stále se nám daří řídit projekty hlavně „lidsky“. To znamená že i tyto procesy dokážeme modifikovat každému zákazníkovi „na míru“ a adaptovat se vzhledem ke konkrétnímu prostředí každého zákazníka. Přizpůsobujeme procesy zákazníkovi, ne zákazníka procesům.   

 

Jaký je tvůj největší úspěch v TOTAL SERVICE?

Za svůj úspěch v TOTAL SERVICE považuji můj profesní růst od technické pozice až do role vedoucího projektové kanceláře, za což také děkuji svým kolegům, kteří mně tento posun umožnili. Za úspěch mohu rozhodně považovat i zdařilé realizace několika dlouhodobých významných projektů.    

 

Co tě na práci nejvíc baví? 

Nejvíce mě baví kontakt s lidmi a různorodost projektové práce, protože každý projekt i člověk je úplně jiný a každý potřebuje i jiný přístup.  

 

Máš nějaký oblíbený vzdělávací kanál, který bys doporučil – podcast, knihu nebo kurz?

Speciální vzdělávací kanál nemám, ale snažím si držet obecný přehled v projektových i technických tématech. Informace získávám ze sociálních sítí a různých webových stránek.  

 

Prozraď na závěr něco o sobě, kdo je Lukáš? 

Lukáš je vášnivý motorkář, který si rád užívá bublavý zvuk jeho dvouválcového Indiána, se kterým brázdí silnice v Čechách i mimo republiku. Rád se ale také zastaví, ugriluje pořádný kus masa, dá si sklenku kvalitního rumu a zapomene na shon okolo sebe. Mimoto se věnuje své rodině a všemu, co k tomu patří.

 

Řešení pro veřejný i komerční sektor

-
S námi už vám nikdo neohrozí data
-
S námi máte vždy IT náklady pod kontrolou
-
Dostupnost 24/7 a 100% zastupitelnost
-
Vstupní audit zdarma

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Máte-li nějaké dotazy, nechte nám na sebe kontakt. V pracovní době se vám nejpozději do 24 hodin ozveme. Pokud nemáte kontaktní formuláře rádi, kontaktujte nás na telefonním čísle: (+420) 270 002 811 nebo e-mailu: poptavky@totalservice.cz.
- Vaše data jsou chráněna.
Zaujal vás článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Buďte s námi ve spojení

-
TOTAL SERVICE a.s.

Metropolitan Building
U Uranie 954/18
170 00 Praha 7
-

Vzdálená podpora:

get.teamviewer.com/
totalservice