ICT řešení? Investice, která se musí vyplatit

Ano, jakkoli provokativně tento titulek zní – rozhodnutí věnovat svůj čas a finance do nového ICT řešení by se vám mělo vždy vrátit. Aspoň taková by měla být vaše motivace. A tušíte správně: Ne všechny nabízené IT produkty splňují potřebné parametry pro úspěch vašeho podnikání. Jak se nespálit? Při výběru optimální IT technologie byste měli sledovat těchto sedm ukazatelů. Právě ony vám pomohou s měřením návratnosti zvolené služby.
ICT řešení? Investice, která se musí vyplatit

1.Otázka nad všechny: Potřebujeme novou IT technologii

Integrace, implementace a proškolení zaměstnanců jsou ošemetné faktory. Otázka, jak je řeší vámi zvolený poskytovatel, by proto měla ve vaší mysli červeně nikoli blikat, ale přímo svítit.Jedná se nezbytné úkony, jež je potřeba vzít v potaz jako první. Zkušenosti firem, které podobným krokem už prošly, ukazují, že právě zvídavý přístup je pro zdárné používání vašeho řešení zásadní.

Než učiníte jakékoli rozhodnutí, je potřeba dobře zvážit, zda opravdu nové ICT řešení zavádět. Bude pro vaše podnikání podpůrným prvkem, nebo naopak vás nechtíc zbrzdí? Naše babičky by to vystihly jednoduchým: Nehas, co tě nepálí. Modernizace vaší firmy není cosi jako cool trend. Pokud by pro vaši firmu představovala spíše revoluci než evoluci, je potřeba zbrzdit a celý proces tomu přizpůsobit. Jak jsou na tom se vztahem k různým IT technologiím vaši zaměstnanci? Ovládají je/neovládají? Jsou jim(aspoň)nakloněni? Co je může přesvědčit?

2. Čas jsou peníze

Zavádění nového firemního software vyžaduje čas. Na počátku je proto potřeba k položkám výdajovým připočíst právě časové náklady. Produktivita, na kterou jste ve firmě zvyklí, vás při výběru nevhodného řešení bude trápit jako první. Poklesne a zvrátit její snižující se tendenci bude vyžadovat čas navíc a vleklé úsilí.

Naopak u správného poskytovatele bude výpadek efektivity práce pouze dočasný. V tomto ohledu vám pomohou propočty – čas hraje pro všechny zúčastněné svou významnou roli. Jak dlouho to bude trvat? Není hloupých otázek, ptejte se. Zjistěte si odpověď na tento „bod jednání" hned na počátku a pak buďte důslední. Volíte si partnera pro svůj byznys. Jak jsme na tom my?

3. Důvěryhodnost hraje prim

Používá některá z firem, které vás inspirují nebo které pokládáte za konkurenční, podobné nebo stejné ICT řešení? Jak se jim osvědčilo? Narazily na nějaká úskalí nebo vám jej mohou směle doporučit? Dejte na drby i pomluvy, bývá na nich kus pravdy! Chcete přece pro sebe to nejlepší?! Pokud váháte, podívejte se, proč si nás vybrali ostatní.

4. Aktualizace? Mohou vás děsit ze spaní!

Je to tak – i software potřebuje updaty. Jak často? Jak dlouho trvají? Poroste IT řešení spolu s vámi? Zkrátka: je daná IT společnost připravená i na vaše podnikání? Umožní vám integrovat svůj nabízený software s vašimi ostatními již zaběhanými systémy? Dokáže se vám přizpůsobit? Tyto dotazy hrají při B2B jednáních zásadní roli. Zeptejte se na ně co nejdřív. Kdo je připraven, není poté zaskočen.

5. Na (vašich) lidech záleží

Novou IT technologii budou používat právě vaši zaměstnanci. Na jejich kladném přístupu k ní proto velmi záleží. Je potřeba s nimi navázat otevřenou komunikaci, co se pro ně s jejím zavedením změní. Jak a v čem jim jejich práci zpružní, usnadní a jaké přinese firmě výsledky? S tím vám nepomůže žádný IT poskytovatel, tento úkol jde personálně za vámi.

Ze svých zkušeností ale můžeme doporučit rozdělit dílčí úkony v celém procesu rozhodování mezi své klíčové kolegy – pomohou vám pak ostatní přesvědčit a ukázat i vysvětlit, jaké přednosti vámi zvolené řešení pro ně přináší. A žehnout v nich potřebné nadšení.

6. Nové dovednosti vás posouvají

Na něco běžný selský rozum nestačí – mnohé dovednosti je při používání ICT technologií druhým ukázat a dobře je v jejich aplikaci proškolit. A opět i zde je potřeba se ptát, na kolik vás školení pro jejich užívání vyjde a jak tento úkol oslovený poskytovatel řeší.

7. Technická podpora je nezbytností

Jakkoli jste IT zdatní, budete potřebovat odbornou pomoc – s instalací, upgradem, řešením problémů a zabezpečením dané služby.To by vám mělo být poskytnuto prostřednictvím školení a podpory pro vaše zaměstnance a mělo by zahrnovat i podporu vašeho IT oddělení. Je tato služba dostupná i v neděli? Víte, jak to je, zákony schválnosti fungují… I tento parametr může jednoho nemile překvapit. Ale je nezbytné jej posoudit a zvážit. Jak to máme my? Jsme zde 24x7x365 pro vás.

…Bod navíc

Dočetli jste až sem? Líbí se vám náš přístup? Neváhejte nás oslovit nebo se zeptat našich klientů pro doporučení právě našeho ICT řešení.

Řešení pro veřejný i komerční sektor

-
S námi už vám nikdo neohrozí data
-
S námi máte vždy IT náklady pod kontrolou
-
Dostupnost 24/7 a 100% zastupitelnost
-
Vstupní audit zdarma

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Máte-li nějaké dotazy, nechte nám na sebe kontakt. V pracovní době se vám nejpozději do 24 hodin ozveme. Pokud nemáte kontaktní formuláře rádi, kontaktujte nás na telefonním čísle: (+420) 270 002 811 nebo e-mailu: poptavky@totalservice.cz.
- Vaše data jsou chráněna.
Zaujal vás článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Buďte s námi ve spojení

-
TOTAL SERVICE a.s.

Metropolitan Building
U Uranie 954/18
170 00 Praha 7
-

Vzdálená podpora:

get.teamviewer.com/
totalservice