Asset Management: mějte hardware i software pod kontrolou

Rostoucí množství zařízení ve vaší firmě může vytvářet prostor pro narušení bezpečnosti, ale také mrhání vašimi prostředky. Nastavte si procesy, které tomu zabrání a přispějí k větší kontrole nad technickými aktivy vaší organizace. Co to je asset management? A proč je důležité se o něj starat? Čtěte dále!
Asset Management: mějte hardware i software pod kontrolou

Co je asset management?  

Než se dostaneme k vysvětlení samotného asset managementu, je třeba si říct, co se v oblasti správy IT pod pojmem asset nachází. Zatímco ve sféře businessu většina assetem rozumí finance, na poli informačních technologií se bavíme o hardwaru a softwaru.  

Asset management je tedy souběh procesů, které mají za cíl dokumentovat životní cyklus technických aktiv (hardwaru a softwaru) v organizaci. 

Co to znamená v praxi? Každá firma vlastní nespočet počítačů, notebooků, tabletů nebo mobilů. Každé z těchto zařízení má v sobě nainstalováno ještě větší množství aplikací a programů. A o všechna tato technická aktiva je třeba se starat. Ať už se jedná o hardware nebo software s licencí, musí se udržovat aktualizované, opravené a v případě potřeby je také vyměnit za novější kus. 

Mít přehled o všech aktivech, které se ve firmě pohybují, nemusí být vždy snadné. Když se ale ze správy IT assetů stane proces s jasně nastavenými pravidly, výsledkem jsou nižší náklady na IT servis, zvýšení bezpečnosti a produktivity nejen vašeho IT týmu. 

Tip: Řiďte svou firmu efektivně a outsourcujte. Je externí firma dobrým řešením právě pro vás? Přečtěte si náš článek o outsourcingu v IT.  

 

Využívejte hardware i software efektivně 

Investice do kvalitního technologického zázemí bývají nemalé. Často však firmy nenaplňují jejich plný potenciál. V praxi to znamená, že díky správně nastavenému asset managementu má firma pod kontrolou, jaká zařízení se v jejich firmě vyskytují nebo zdali se používají všechny zakoupené softwarové licence. 

Většinou tak organizace dojde k zjištění, že ne vše se skutečně využívá a dojde tak ke snížení nákladů na tato zařízení a licence a k optimalizaci dalších nákupních procesů, aby se zbytečně neplýtvalo firemními prostředky.  

 

Co díky asset managementu získáte?  

  • Snížíte své náklady a zvýšíte efektivitu – víte jaký hardware a software vaši zaměstnanci používají? Nebo možná ještě důležitější je, jaký nepoužívají?  
  • Chráníte svá data – udržovat všechna zařízení ve vaší síti aktualizovaná můžete jen tehdy, pokud o každém zařízení víte. Aktualizace softwarů jsou přitom zásadním krokem, aby se nikdo zvenčí nedostal k vašim firemním datům. 
  • Přispějete k chytrým rozhodnutím – pořizování nových zařízení i licencí k programům může často být záležitostí pocitu a intuice. Nakupujte chytře a strategicky dle toho, co vaše firma a zaměstnanci skutečně potřebují.  

Tip: Minimalizujte riziko napadení firemních dat díky IT patch managementu. V TOTAL SERVICE se postaráme o to, aby ve vašich zařízeních byly nainstalované všechny bezpečnostní záplaty a updaty.   

 

75% našich zákazníků
je s námi déle než 4 roky.
Přidejte se

Jak asset management probíhá? 

  1. Audit technických aktiv – začátek cesty k efektivní správě IT zařízení začíná jejich zdokumentováním a inventarizací. Ať už se jedná o zařízení nebo nakoupení licencí, vše bude zaevidováno do majetku firmy.  
  2. Kategorizace – nastavení procesů probíhá v závislosti na životním cyklu každého assetu, což přispívá k efektivitě a zvyšuje bezpečnost. 
  3. Vyhodnocování – na základě zajetého sledu kontrol, aktualizací a výměn zařízení i programů budete moci optimalizovat další procesy i nákupy.  
     

Mějte technická aktiva své firmy pod kontrolou 

Správa aktiv může zaměstnat celý váš IT tým. Uvolněte mu proto ruce a asset management outsourcujte a obraťte se na nás.  

V TOTAL SERVICE vytvoříme řešení správy technických aktiv na míru vaší firmě a vašim potřebám.  

Chci mít aktiva firmy pod kontrolou 

Zaujal vás článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Máme řešení pro veřejný i komerční sektor

-
Plánujeme váš rozvoj ICT
-
Nastavíme ICT rozpočet
-
24/7 dostupnost a zastupitelnost
-
Nepřetržitá podpora L1–L3

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Zanechte nám na sebe kontakt. V pracovní době se vám nejpozději do 24 hodin ozveme. Pokud nemáte kontaktní formuláře rádi, ozvěte se nám na telefonní číslo (+420) 270 002 811 nebo poptavky@totalservice.cz.
- Vaše data jsou chráněna.

Buďte s námi ve spojení

-
TOTAL SERVICE a.s.

Metropolitan Building
U Uranie 954/18
170 00 Praha 7
-

Vzdálená podpora:

get.teamviewer.com/
totalservice
-

Recepce:
(+420) 270 002 811

Hot-line 24/7/365
(+420) 270 002 800